צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

עורך דין רשלנות רפואית בלידה

עורך דין רשלנות רפואית בלידה הוא הגורם המייעץ, המכוון וגם המייצג נפגעי רשלנות שנגרמה במעמד הלידה. מהו ההבדל בין סיבוך מיילדותי למקרה של רשלנות המצדיקה עילת תביעה? וכיצד פועלים מול עורך הדין בנושא? כל המידע בנושא ממתין לך במאמר זה.

 

רשלנות רפואית במהלך לידה

לידה לרוב נתפסת כאירוע מרגש ומשמח, שאליו מתנקזות המון ציפיות מצד ההורים הנרגשים, בני המשפחה וכל המכרים. אך מה קורה כאשר לידה משתבשת, מסתבכת והמאורע המרגש הופך לדרמטי ובמקרים קשים אפילו למצער ועתיר סבל?

במקרים אלו חשוב מאוד לבדוק האם התרחשה כאן רשלנות רפואית בלידה. ישראל ידועה כאחת המדינות המתקדמות ביותר מבחינת ביצוע מעקבי הריון ובדיקות הריון, כולל ניטור ובקרה על מצב העובר והיולדת עד לרגעי הלידה ממש.

ולכן סיטואציה שבה נגרם נזק לתינוק, לעובר (כלומר בטרם נולד) או היולדת עצמה, צריכים להיבדק בקפידה. באחוז מסוים מהמקרים יתברר שזו אכן רשלנות רפואית מצד הצוות הרפואי או אפילו בית החולים עצמו, כך שעומדת לנפגעים הזכות להגיש תביעת פיצויים מתאימה.

 

מה נחשב למקרה של רשלנות רפואית בלידה?

רשלנות רפואית במהלך הלידה, לפניה או אחריה עלולה להתרחש בעקבות התערבות שגויה מצד הצוות או במקרים מסוימים אי התערבות כלל, שעה שהיה בכך צורך.

למצבים אלו יש אלפי דוגמאות מצטברות לאורך השנים בפסיקה הישראלית, כך שניתן לפרט כמה מקרים ותרחישים:

 

ליקוי בביצוע פרוצדורה רפואית כלשהי

פענוח לקוי של מוניטור שבדיעבד שיקף מצוקה עוברית שהצריכה יילוד מהיר, שימוש בציוד רפואי בלתי מתאים כמו כלים ללידה מכשירנית, מתן טיפול תרופתי במינון או בסוג לא נכון כמו בביצוע זירוז לידה וכדומה.

 

שיהוי ביילוד העובר

אם חלילה העובר מצוי במצוקה אך הצוות לא פועל בזמן ולא מבין נכון את הסימנים המצביעים על כך וכתוצאה נולד תינוק פגוע, מהווה הדבר רשלנות רפואית מצד הצוות שהיה נוכח באותה העת בחדר הלידה.

 

בחירה שגויה בשיטת היילוד

למשל כאשר מחליטים לבצע לידה טבעית במקרה שאמור להגיע לניתוח קיסרי דחוף, או שימוש בטכניקות מסוימות באופן רשלני/ שלא לצורך כמו לחיצה על בטן היולדת (שיטה שנאסרה לביצוע).

 

העדר רופא בחדר הלידה

נזקים פוטנציאליים שנגרמים ליילודים ולאמהות נמנעים לא פעם הודות לנוכחותו של רופא בכיר בחדר הלידה. כאשר התנהלות הלידה איננה תקינה והרופא נעדר מהמקום וליולדת או לתינוקה נגרם נזק, קיימת בהחלט עילה לתביעת רשלנות רפואית.

 

פגיעה לאחר לידה

אי מתן טיפול מתאים לתינוק מיד אחרי הלידה, כשלים בבדיקת שלמותה של השלייה הנפלטת לאחר הלידה, רשלנות בטיפול ביולדת לאחר לידה קיסרית ועוד.

כמובן שישם מקרים נוספים שבהם יהיה מקום להגשת תביעת רשלנות רפואית. ועם זאת, עורך דין רשלנות רפואית בלידה הוא הגורם הבקיא והמקצועי שיוכל לבחון כל מקרה לגופו ולהחליט האם מדובר במקרה שמצדיק תביעת פיצויים ולהעריך את סיכויי התביעה עצמה.

 

רשלנות רפואית שגרמה לנזקים ליילוד

על פי החוק, כל יולדת או יילוד שנפגעו בעקבות רשלנות רפואית, יוכלו לתבוע את בית החולים בו בוצעה הלידה. ועם זאת, כללי ההתיישנות במקרה של נזק שנגרם ליילודים פועלים באופן מעט שונה. במקרים אלו וככל שמדובר בתובע שנפגע בלידתו בעצמו, 7 שנות ההתיישנות של המקרה יתחילו להיספר מיום הגיעו של הנפגע לגיל 18.

במילים אחרות – יילודים שנפגעו יוכלו לתבוע בגין המקרה עד שיגיעו לגיל 25.

ישנם מקרים רבים שמצביעים על נזקי יילודים בעקבות התרשלות מצד המערכת הרפואית:

  • שינוי פתאומי בקצב הלב או ירידה בדופק במוניטור שמעידים על מצוקה עוברית אך לא זוכים להתחייסות מספקת.
  • ניהול לידה שגרתי על אף הצורך להבהיל את היולדת לקיסרי דחוף.
  • חוסר מיומנות של הצוות הרפואי בביצוע הלידה
  • התנהלות רשלנית במתן אפידורל, ביצוע לידה מכשירנית, זירוז לידה וכו'.

 

תינוקות שנפגעו מרשלנות עלולים לסבול מנזקים קשים במיוחד – משיתוק מוחין ועד נכויות נוירולוגיות, קוגניטיביות ופיזיולוגיות שונות שעתידות לשנות את חייהן מקצה לקצה. תביעות רשלנות רפואית שגרמו לשיתוק מוחין מוגשות בדרך כלל לבית המשפט המחוזי, שבסמכותו לפצות בגין הפגיעה בסכומים משמעותיים במיוחד, החל מגובה של 2.5 מיליון שקלים.

 

עורך דין רשלנות רפואית בלידה
עורך דין רשלנות רפואית בלידה

 

רשלנות רפואית שגרמה לנזקים ליולדת

יולדות שנפגעו בעקבות רשלנות רפואית בלידה עשויות לסבול גם הן מנזקים חמורים, כאשר בטווח הקיצוני והקשה ביותר הלידה תסתיים במות התינוק או באובדן מוחלט של היכולת להרות בעתיד (למשל בעת קרע ברחם שמאלץ בכריתתו המלאה).

להלן כמה מנזקי היולדת האפשריים:

  • שגיאה או ליקוי בביצוע בדיקה או פענוח של בדיקה (מוניטור, בדיקת דם וכו')
  • מתן טיפול תרופתי לקוי, בייחוד בביצוע זירוז לידה
  • ניהול לידה שחורג מסטנדרטים רפואיים ומנהלים מקובלים
  • התעלמות מתלונות היולדת בנוגע לכאבים, דימום, הפחתה בתנועות העובר
  • העדר הסכמה מדעת של היולדת בנוגע למהלך הלידה ומאפייניה
  • אי שיוך הרקע הרפואי או תנאי ההריון של היולדת לגורמי סיכון אפשריים

 

גובה הפיצויים שניתן בגין רשלנות רפואית בלידה

תביעת הפיצויים נסובה סביב מספר ראשי נזק, המאפיינים נזקים ממוניים ובלתי ממוניים שנגרמו ליולדת או לתינוקה.

להלן ראשי הנזק המרכזיים בתביעות רשלנות רפואית בלידה:

  • כאב וסבל וקיצור תוחלת החיים
  • אובדן כושר ההשתכרות לעבר ולעתיד
  • הוצאות על אביזרים וציוד רפואי
  • ניידות
  • עזרה צד ג'
  • התאמת דיור

 

כל אחד מראשי הנזק זוכה לחישוב משלו בהתאם לנוסחה קיימת או על פי הסתמכות מהפסיקה על מקרים דומים. סכום הפיצויים הוא למעשה חיבור של כל ראשי הנזק יחד, כאשר אליהם נהוג להוסיף בסיום הדיונים המשפטיים גם את שכר טרחתו של עורך הדין. גובה הפיצויים עצמו צפוי להגיע למאות אלפי שקלים ובמקרים חמורים וקשים גם לחצות את מיליון השקלים.

 

עורך דין רשלנות רפואית בלידה – חשיבות ההתייעצות עימו

כדי להגיש תביעת רשלנות רפואית בלידה, יש להתייעץ כאמור עם עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית ובדגש על ניסיון בניהול תיקי רשלנות מיילדותיים. עורך הדין אמור להיות גורם מקצועי, קשוב ומסור, שחותר לתוצאות בלתי מתפשרות וחושב על דרכים יצירתיות בהן ניתן לפעול על מנת לספק טענות משפטיות מנצחות.

לפני הגשת התביעה עצמה, עורך הדין יצטרך לגבש את תיק התביעה המורכב ממסמכים רפואיים שמעידים על השתלשלות הלידה ועל מהלך ההריון עצמו. חלק מהניירת תסופק מצד התובעים כמובן, אך את חלקה יהיה צורך לקבל מבית החולים או הרופא המטפל.

לאחר שכל המסמכים הרפואיים בידו, יוצר עורך הדין קשר עם מומחה רפואי מטעמו, שמתמחה בתחום המיילדותי או בתחום הפגיעה הרלוונטי שנגרם לתינוק או אמו. המומחה הרפואי אמור ליצור חוות דעת שתומכת בטענות התביעה ומוכיחה את הקשר הסיבתי בין המחדל לבין הנזקים שנגרמו ממנו. את חוות הדעת וכתב התביעה מגישים לבית המשפט ומקבלים תאריך לדיון.

 

נפגעתם מרשלנות רפואית? עורך דין פייל לרשותכם

ניהול תיקי רשלנות רפואית בלידה נחשבים למורכבים וסבוכים, שכן הם דנים בנזקים שלא תמיד עולים בקנה אחד מבחינת הפרקטיקות ואמות המידה הרפואיות המקובלות ולכן ישנם מקרים שבהם ייפסק שלא נגרמה רשלנות ושהצוות ביצע כל שביכולתו כדי למנוע פגיעה.

לשם כך חשוב לפעול מול עורך דין רשלנות רפואית שצבר ניסיון ויודע כיצד לנהל את התיק עד לקבלת התוצאה הטובה ביותר. משרד עורך הדין פייל ושות' מזמין אתכם לפגישת התייעצות בלתי מחייבת, בה נוכל לבחון את המקרה ולהצביע לאורך ניסיון של יותר מ-20 שנים על הדרך לפעול עבורו. צרו קשר ונסייע ככל יכולתנו.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם