צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

ביטוח נסיעות ותאונת דרכים בחוץ לארץ

להאזנה:

 

האם ביטוח הנסיעות מכסה תאונת דרכים בחו"ל?

יותר ממיליון ישראלים נוסעים מידי שנה לחו"ל לרגל חופשה או נסיעת עסקים. רבים מהם שוכרים רכב או קטנוע מחברות השכרה מקומיות או בינלאומיות, מוסיפים כמה דולרים ליום לביטוח וחשים שהם מכוסים גם מפני תרחיש לא נעים של תאונת דרכים.

יותר ממליון ישראלים נוסעים מידי שנה לחו"ל לרגל חופשה או נסיעת עסקים. רבים מהם שוכרים רכב או קטנוע מחברות השכרה מקומיות או בינלאומיות, מוסיפים כמה דולרים ליום לביטוח וחשים שהם מכוסים גם מפני תרחיש לא נעים של תאונת דרכים.

בפועל – לא כל ביטוח נסיעות לחו"ל כולל גם ביטוח רכב ותאונות. מעורבות בתאונת דרכים בחו"ל היא מקרה משפטי סבוך, היות ולא תמיד מצליחים לאתר את הצד השני, לא תמיד יודעים אילו מסמכים עליכם לבקש בעת קרות התאונה ומה צריך להציג בעת הגשת התביעה לביטוח.

המצב מסובך עוד יותר כאשר נאלצים להגיע להתדיינות משפטית, במיוחד כאשר מדובר בנזקי גוף. התוצאה היא שברוב המקרים הנפגע הישראלי בחו"ל עלול למצוא את עצמו ללא פיצוי כלל בגין נזקי הגוף שנגרמו לו.

ביטוח נסיעות ותאונת דרכים בחוץ לארץ
ביטוח נסיעות ותאונת דרכים בחוץ לארץ

לפני הנסיעה

ביטוח נסיעות לחו"ל שרובנו רוכשים לפני היציאה מן הארץ, כולל טיפול רפואי ואישפוזים גם במקרים של תאונות דרכים. בנוסף כדאי ללמוד את חוקי התנועה במדינה אליה אתם נוסעים במיוחד אם מדובר במדינות שבהן נוהגים "הפוך" כמו אנגליה וקפריסין.

לפני שאתם שוכרים רכב, בדקו מה מכסה הביטוח שמציעים לכם בחברת ההשכרה.

יש לשים לב! לא בכל המדינות קיים ביטוח חובה המחייב פיצוי של כל הנפגעים בתאונות הדרכים בלי קשר להוכחת אשם כנהוג בישראל

הפעלת המערכת השיפוטית השונה מארץ לארץ, ונקיטת פרוצדרות הייחודיות בכל מדינה ומדינה, הופכות את הטיפול בתביעות גוף למורכב מאוד ולבלתי פתיר ללא התערבות של אנשי מקצוע מיומנים. הטיפול המשפטי בתאונת דרכים בצורה עצמאית, ללא הכרת החוק המקומי, עלול לגרור עימו הוצאות משפטיות של אלפי שקלים ויותר, אך אם התובע הישראלי יערוך את ההכנות הנכונות הוא עשוי למנוע הפסדים כבדים אלה, ואף לזכות המלוא הפיצויים המגיעים לו על פי חוק.

למידע נוסף על תביעות ביטוח

איסוף פרטים:

פוליסות הביטוח שבידכם צריכה לכלול את הקטוגריות הבאות:

פרטי חברת הביטוח – יש לוודא שבפוליסת הביטוח הנרכשת עם השכרת הרכב מצוינים כל פרטי חברת הביטוח וביניהם פרטי ההתקשרות עמה וכן הכתובת המדויקת שממנה היא פועלת.

האם יש ביטוח חובה – בכל מקרה שבו אתם שוכרים רכב, מומלץ לשאול את הגוף שמשכיר לכם את הרכב אם קיים ביטוח חובה במדינה שבה אתם מטיילים, שיפצה אתכם גם במקרים של תאונה שנעשתה שלא באשמתכם. אם אין כזה כדאי לרכוש בארץ ביטוח שייתן פיתרון עקיף כמו כיסוי בגין מוות ונכות מתאונה.

פרטים – יש להעתיק את פרטי הנהג המעורב בתאונה עמכם, אך זאת לא על פי סמך דבריו אלא על סמך תעודת זהות הנמצאת עימו.

בנוסף יש לקחת פרטים מהצוות הרפואי, כדי שאלה יוכלו לסייע לחברת הביטוח ולעו"ד באימות פרטי התיק.

איסוף עדויות – יצירת קשרים עם עדים לתאונה, יש ליטול מהם פרטים אישיים ודרכי תקשורת.

תיעוד וצילום – יש לתעד ולצלם את זירת האירוע בצורה נרחבת. יש לצלם את פגיעות הגוף השונות את הפגיעות ברכב. יש לצלם את רכבו ומספר הרישוי של הרכב הפוגע, וכן לצלם תמונה מרוחקת של כל זירת התאונה.

יחס אל המשטרה המקומית – אם מגיעה משטרה אל מקום התאונה, יש להתייחס בכבוד אל השוטרים ולהענות להוראותיהם. עם זאת יש להתעקש לקבל לפחות פרטי אחד מהם כדי שחברת הביטוח שלכם תוכל לאתרו ולאמת מולו את פרטי התאונה.

אנשי מקצוע – מומלץ מאוד לנהל את ההתמודדות שלכם מול הצד הפוגע כמה שיותר קרוב לחזרתכם ארצה, תוך העזרות באנשי מקצוע המתמחים בתאונות דרכים מול חברות ביטוח זרות.

עו"ד דוד פייל בפייסבוק | ביוטיוב | באינסטגרם | מייל: moked@df-law.co.il

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם