צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

תאונות דרכים קטלניות

להאזנה:

 

תאונות דרכים קטלניות

תאונת דרכים, לכשעצמה, מפחידה ולא נעימה – תאונות דרכים קטלניות מהוות, באופן טבעי, סיטואציה קשה הרבה יותר.

תאונת דרכים קטלנית – דברי החוק

כאשר מתרחשות תאונות דרכים קטלניות בהן מעורבים מספר כלי רכב, כל נהג נושא את האחריות לגבי נזקי הגוף של הנוסעים בכלי הרכב שלו. במידה וישנם הולכי רגל פגועים, הרכב שיחשב כמעורב הוא הרכב שבשעת התאונה היה מגע בינו לבין רכב אחר או בינו לבין הנפגע.

על פי תיקון לחוק בתאונה בה היו לפחות אופנוע אחד ורכב אחד, יהיו מבטחות החובה של הרכבים חייבות לשלם לחברת ביטוח החובה שביטחה את האופנוע 75% מהפיצוי אותו הייתה צריכה לשלם עקב התאונה לנפגעי האופנוע. כלל זה אינו חל לגבי החובה לשלם פיצויים כלפי הולך רגל.

תאונות דרכים קטלניות
תאונות דרכים קטלניות

תאונה קטלנית – פיצויים

בכדי לקבל פיצוי בגין נזקי גוף אין חשיבות לשאלת האשמה, שאלת האשמה חשובה כאשר מדובר בתביעת תעבורה או רכוש . הנהג אשר גרם לתאונה זכאי לקבל פיצוי מחברת הביטוח של הרכב אם התקיימו התנאים הבאים:

  • הרכב במוטח בביטוח חובה.
  • הנהג הינו בעל רישיון נהיגה.
  • הנהג נפגע בתאונה
  • הנהג קיבל טיפול רפואי ממוסד מוסמך ביום התאונה.
  • הנהג נוהג ברשותו של בעל הרכב.

הפיצויים המתקבלים הם בגין עגמת נפש, סבל וכאבים. גובה הפיצוי נקבע על פי עוצמת הפגיעה, משך הזמן שהנפגע זקוק לטיפולים וכמובן אם נותרה לנפגע נכות לצמיתות.

כאשר אירעה תאונה קשה ככלל ובייחוד בתאונה קטלנית, ניתן לתבוע גם בגין המרכיבים הבאים:

  • הפסד שכר עבודה – על התובע להוכיח באמצעות תלושי משכורת ואישורי מחלה את הנזק הכספי אשר נגרם עקב התאונה.
  • הוצאות רפואיות (כולל נסיעות)- הנפגע זכאי להחזר הוצאות אשר נגרמו לו עקב התאונה בצירוף קבלות על תשלומים שונים כגון: טיפולים רפואיים והוצאות נסיעה לצורך אותם טיפולים.
  • הוצאות עזרת צד ג’ – החזר כספי בגין הוצאות עבור עזרה במשק הבית וסיעוד, שנגרמו לו עקב הפגיעה בתאונה.

לסיכום

למעורבים בתאונות דרכים קטלניות נגרם גם נזק כספי רב, וזאת בעקבות היעדרות מהעבודה וקושי ממשי לחזור לשגרת החיים, עקב מגבלות גופניות ונפשיות הפוקדות אותם. קושי זה עלול להוביל להפסדי שכר ניכרים. בנוסף לכך הכאב והסבל הרב הנגרם, כמו גם ההוצאות הרבות אותם נדרשים להוציא נפגעי תאונות דרכים כגון הוצאות רפואיות, הוצאות עזרה בעבודות משק הבית, הוצאות סיעוד ועוד.

מימוש זכויות ופיצוי עבור נזקי גוף ונפש עקב תאונות דרכים בישראל, מוסדר בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, ובו תקנות והסדרים שונים. על מנת לקבל את מרב זכיותיכם ואת העזרה לה אתם זקוקים פנו עוד היום להתייעצות חינם במשרדנו ואנו נדאג לעדכן וליידע אתכם כנדרש.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם